Måndag morgon.

Oj oj va det har rasat snö från taket under natten! Hela huset har skakat. Lite läskigt tycker jag. Förra vintern va jag inte många decimiter ifrån att få ett stort lass med tungt snöras över mig. Jag är less på vintern nu! Mest less på mörkret tror jag (och att det är isgata, är livrädd för att ramla!). Jag vaknar oftast tidigt på morgonen men har liksom ingen lust att kliva upp just för att det är så mörkt, får ingen energi eller inspiration! Nej nu vill jag ha vår - ljuset, solen och dess färger.

Imorse när jag vaknade så kände jag mig inte gravid - magen va så mjuk och nedsjunken. Skön känsla! Däremot så är jag jätte svullen i vristerna! Igår eftermiddag gick det inte ens att antyda att jag har haft fotknölar. Benen har inte längre några former, dom är bara raka och svullna. När jag klär av mig på kvällarna ser jag ut som en kassler gör när man tar bort det där nätet runt om. Enligt sambon ser det helt sjukt ut... jag är beredd att hålla med.

Nu kurrar magen högt, dags för frukost!

Kommentarer
Postat av: Linda

skönt att magen sjunkit.. ett gott tecken tror jag!! blev också jättesvullen i benen på slutet. Spännande såhär i slutet!

2011-01-10 @ 08:17:09
URL: http://metrobloggen.se/buslinda
Postat av: ♥ Elin - gravid v.39 ♥

Go morrn! :D



Ja, visst är det tråkigt med mörker och kyla! Ge mig vår, fågelkvitter och gröna gräsmattor nu!!



Här mår vi bara bra, för bra, eftersom bebis inte vill komma ut, det dröjer nog ett par veckor till - envis!! :)



Hur mår du?

Kram! :)

2011-01-10 @ 08:20:24
URL: http://bebis2011.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

hoppas allt är bra med er...om magen nu är nedsjuken så kommer han nog snart.. det brukar bli så någon dag innan.. blev så för mig iallafall...=) Kram

2011-01-10 @ 08:20:30
Postat av: ♥ Elin - gravid v.39 ♥

Haha, ja, man blir lite lätt handikappad när internet inte funkar! =)



Jag har inga känningar alls, lite , lite mensvärk av och till, men det är det enda. Vill ha smärta nu tack!!



Ja, håller med dig, sömnen blir lidande, finns ingen skön ställning att sova i, och man vaknar så fort man vänder på sig... nä, nu får våra små hitta ut tycker jag! :-D



Kram

2011-01-10 @ 08:31:56
URL: http://bebis2011.bloggplatsen.se
Postat av: Malin & Prinsessan

Åh, jag förstår dig mer än väl gumman! Känns så konstigt att jag själv var där bara för en vecka sedan. Och nu (eller om några timmar) har vår lilla redan varit hos oss i just en vecka!



Jag hoppas verkligen det sätter igång för dig, sista veckorna är ju bara en jobbig väntan!!

Håller tummarna för att din lille inte vill stanna kvar allt för länge!



Kram kram!

2011-01-10 @ 10:59:10
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0