Önskar att jag kunde klona mig själv...

Här kommer en liten uppdatering på Viggos vakna nätter och magknip.
De senaste två nätterna har varit bra, han har vaknat en gång för att äta och efter en stunds vaggande och smek på ryggen har han somnat på mitt bröst och där låter jag honom ligga kvar.

Magen trilskas fortfarande men det har blivit bättre sen jag började ge honom Minifom droppar.  Imorse va magen dock extra besvärlig och ingenting hjälpte. Jag ska se över mina matvanor för att kanske kunna skona honom från en del av magknipet. Nu sover han äntligen i sin säng, förmodligen helt utmattad av allt skrik. Han vaknar till ibland och gnyr en stund, grimaserar och ger ifrån sig ett ljud som man inte tror är möjligt att en sån liten kropp kan göra - en prutt! Han pruttar värre än sin pappa men mamman klår han ännu inte, hihi!

Jag ska faktiskt, hör och häpna, lägga mig och läsa och förhoppningsvis lyckas slumra till en stund. Har egentligen en hel del att göra här hemma men jag orkar verkligen inte ta tag i det idag! Och då kommer ju såklart ångesten och dåligt samvete... Mitt huvud gör ont och känns som betong, jag fryser ända in i benmärgen och är super trött, skinnet är ömt, jag mår illa och blöder näsblod. Trodde först att det beror på sömnbrist men fick nyss veta att det är fler som känner sig som jag. Är det nåt skit som går nu måntro?

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej hopp!

Nä se till att vila medans du kan =)



Läs detta inlägg ifrån min sida.. intressant ang matsmältningen ifrån spädbarn. =)



http://fysisk.blogg.se/2010/september/100907-hur-tuggar-du-din-mat.html



KRaaam

2011-01-27 @ 13:14:13
URL: http://fysisk.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja, det är säkert nå skit. Jag har känner mig inge febrig idag men det kan vara tack vare att jag sov hela tiden från igår eftermiddag till imorse, lite svårare för dig att göra det kanske :/ Hoppas du blir bättre snart!

2011-01-27 @ 13:26:11
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Jossie - Gravid i v. 36

Usch då, du gör rätt i att vila - och gör det med gott samvete! Inget kan väl vara viktigare än att ni alla mår bra! Kram

2011-01-27 @ 14:09:24
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: elin a-g

hoppas att ni båda mår bättre snart!

han är så himla söt! :)

2011-01-28 @ 22:24:07

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0