Barnens sånger.

Viggo älskar musik! Han har en egen spellista på Spotify som vi nöter dag ut och dag in. Favvosången är fortfarande Teletubbies... Jag har tröttnat en aning på samma gamla låtar så nu har jag uppdaterat lite genom att köpa en sångbok med tillhörande cdskiva och två cdskivor med olika barnsånger, bland annat Astrid Lindgren klassikerna.

Att köpa cdskivor känns lite antikt på något vis? Vi äger inte ens en cdspelare. Jag spelar skivorna i datorn eller bilen men funderar på att köpa en snygg vägghängd stereo till Viggos rum.





Boken/skivan har många bra sånger och inte bara traditionella barnsånger. Låtar så som "Jag vill ha en egen måne" och "Främling" finns också med. Dessutom är boken fylld med massor av fina och roliga bilder!


Uppdaterad 20.45
Skivorna som jag köpte är ingen hit! Den ena skivan, Astrid Lindgren klassikerna, som jag verkligen såg fram emot att spela och sjunga för Viggo är inte alls någonting i min smak. Det är nämligen en manskör som sjunger - stelt och tråkigt är vad det är! Den andra skivan med blandade kända barnsånger är ungefär densamma... Jag vill ha glada och fartfyllda sånger!

Skivan som tillhör boken är däremot helt okej!

Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

Så typiskt! Men vi tänkte träffas igen första veckan i juli.. Kan du komma då tror du? :D

2011-06-14 @ 12:59:02
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0