Det må hända att jag är en gnällkärring...

Att sova i vagnen under promenader är nog det bästa Viggo vet. Han sover lugnt och tryggt. Oftast lär man hålla vagnen i rull eller gung, annars vaknar han. 

Idag sov han som en stock på promenaden och när vi kom hem igen och vagnen stått stilla ett tag så sov han fortfarande lika djupt. Jag önskar att jag kunde låta honom sova ute i vagnen men det går inte pga av tre olika skäl.

1. Jag har ingen babyvakt just nu men det kan jag ju köpa. Inget större problem.

2. Det springer en okastrerad stridslysten hankatt och pissar revir överallt på våran gård. Vill inte riskera att få vagnen ner pissad.

3. En av våra grannar eldar sur ved och röken från skortstenen lägger sig som en tät dimma över våran gård. Det räcker med att man går ut för att hämta posten så stinker man skogsbrand sen. Tror ni att jag vill låta vagnen och ungen min stå inpyrd i det? Svar nej!

Det är jäkligt frustrerande och jag vet inte hur man ska kunna lösa mina små "problem". Köpa en babyvakt, skjuta katten och täppa igen grannens skorsten? Nja...


Viggo sover sött i vagnen innan mamma tvunget lär väcka honom.

Kommentarer
Postat av: Linda

Det finns mycket man kan störa sig på som mor har jag märkt, känns som att grannarna gör saker för att djävlas ibland :) hahah.. hoppas det blir lite varmare snart så grannen slutar elda och spruta citron där vagnen ska stå, har hört att inte katter gillar cirton, vet inte om det fungerar men alltid värt ett försök, annars får du slå upp ett tält :) haha

2011-03-02 @ 17:12:35
URL: http://metrobloggen.se/buslinda
Postat av: Malin & Prinsessan

Hihi, skjut kattf*n ;) Man FÅR gnälla!

Super söt är han Viggo i alla fall. Och lika overall som Jolie ;)



Kram!

2011-03-02 @ 22:10:39
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Mia BF 10 Mars 2011

Åhåå så skönt det ser ut. Lille sötnosen!

2011-03-02 @ 23:22:48
URL: http://miapiafias.blogg.se/
Postat av: Malin olsson

Köp ingen babyvakt då den strålar rakt in i barnets hjärna..Har jag fått lära mig av min el allergiska jobbarkompis,så jag skulle aldrig i hela livet använda en sån

2011-03-03 @ 14:20:50
Postat av: Madelene von Walden

Så söt han är :)

2011-03-04 @ 17:35:18
URL: http://fromwellnesstowedding.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0