Lapptäcke.

Jag har länge haft en idé om att göra ett lapptäcke eller åtminstone en kudde i ett större format. Det ska inte vara vilka lappar som helst, till viss del ska det vara lappar från Viggos urvuxna kläder. Istället för att slänga/sälja/ge bort alla kläder så kan man ju återanvända dem, exempelvis till ett lapptäcke eller kudde. Ett fint och roligt minne tycker jag!

Problemet är att jag inte har varken kunskap eller tålamod till att göra det. Hade jag haft det så hade jag sytt ett på momangen! En sänggavel i lappteknik vore ju också snyggt! Hmm, nu rusar tankarna iväg igen och inspirationen flödar.



Här ser ni en underbar pläd som min svärmor knåpat ihop på min beställning.

Kommentarer
Postat av: Tess

Åh, det vore häftigt!

Fast jag känner det nästan som att jag skändar minnena lite då.. ;)



2011-03-11 @ 10:51:42
URL: http://kakaombord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0