Nutramigen.

God morgon!
Här har vi varit vaken sen 05.00. Viggo sov på mitt bröst en timme mellan åtta och nio och jag halvslumrade en stund.

I samband med rutinbesöket på BVC igår så diskuterade vi Viggos magknip och i övrigt krångliga och ostabila mage. "BVC tanten" tyckte att vi ska testa att ge honom Nutramigen ersättning istället för den vanliga ersättningen. Misstanke om komjölks allergi finns. Tydligen så kan man få prickar vid allergi och Viggo har prickar som skulle kunna vara just såna allergi prickar. Hoppas att det bara är något tillfälligt och att lillkillen inte ärver mina magproblem!

Jag fick en fullstor burk gratis på BVC vilket uppskattas för den är svin dyr att köpa, mer än dubbelt så dyr som vanlig ersättning. Är det så att Viggo behöver äta Nutramigen i fortsättningen så får vi den utskriven på recept och då blir det billigare, tack och lov!

Härligt väder är det här i Uppsala så jag ska stuva ner Viggo i vagnen och promenera till Ica och Lindex. Ha en bra dag allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0