Gottgottgott.

De senaste veckorna har ju Viggo börjat "prata" mycket mer än tidigare. Sen en tid tillbaka har han hakat upp sig på att säga "gottgottgott". Det låter så himla roligt! Jag kan inte koppla det till något speciellt, han säger det mest hela tiden, dag ut och dag in. När han är hungrig (tror jag i alla fall) så låter han "brumbrum" och smackar. Ja man får höra så mycket olika ljud från den lilla munnen. Det är sällan tyst runt omkring när Viggo är vaken.

Och jag kom att tänka på en annan sak - jag måste skärpa mig när det gäller svordomar! Jag svär inte lika mycket som förut, då var vartannat ord en svordom, men det är fortfarande för många fula ord som slinker ur mig. Tids nog kommer Viggo att snappa upp allt man säger (och gör) och jag vill ju inte att han ska bli som sin mor - en mästare på att svära .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0