Sveriges grinigaste.

Viggo är förmodligen Sveriges mest krävande och grinigaste unge just nu! Är det såna här dagar man får igen för sina synder?

Ingenting är okej och han har dålig aptit. Han och jag sitter numera ihop, han är som ett plåster. Helst ska han vara i min famn men det är okej att sitta bredvid mig om jag håller hans hand. Skulle jag ägna några sekunder till någonting annat än honom blir han arg och ledsen, jag kan inte ens vända bort blicken.

Jag har testat allt som han vanligtvis tycker är roligt - leka och busa, sjunga, babblarna, gåstolen, åka vagn, bada... ingenting duger! Sätter jag honom i gåstolen så stortjuter han direkt och sträcker armarna efter mig, lägger jag honom i vagnen blir han arg och ledsen och spjänar emot. Att ta ett bad gick bra i sisådär 2 minuter men sen vart han ledsen.

Jag blir ledsen av att se Viggo så ledsen och känslig. Vi är ju vana med att Viggo är våran lilla solstråle! Tror faktiskt inte att jag sett honom glad en endaste gång idag...


Vi testade att krypträna och det går framåt, bokstavligen. Inte mer än några myrsteg men det är i alla fall framåt. Tidigare har ju Viggo bara kommit bakåt när han gör sina tappra försök till att krypa.

Kommentarer
Postat av: A

Det där är bara början :P Sådär är Novalie fortfarande vissa dagar. Det är väl en slags separationsångest period dom kommer in i.. Det är bättre vissa dagar och andra dagar är som.. ja, just din dag är idag.

2011-09-06 @ 15:18:44
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

men usch då, undra om han går igenom någon slags utvecklingsfas? Eller om det är tänder på g? Eller börjar han kanske bli sjuk? Hoppas han blir gladare och mer nöjd snart.. Jobbigt då det bara är gnäll :( Han är så fin i den där dressen!!



Kram på er

2011-09-06 @ 15:27:32
URL: http://emmashjartan.wordpress.com
Postat av: Emelie

Hur gammal är Viggo? Har en son som blir 8 månader om en vecka och han är precis som din Viggo nu. Som du säger, man kan inte ens vända blicken bort.. Det måste ju bero på en utvecklingsfas...längtar tills den är över! Kan inte ens gå på toa så får man skäll :P

2011-09-06 @ 15:46:58
Postat av: Elin - Mamma till My ♥

Stackars liten! Kan inte vara lätt för nån av er och ha det så där... hoppas det går över snabbt!



Kram

2011-09-07 @ 10:39:57
URL: http://mysansfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0