Lakrits puck.



Testade glassen lakrits puck tidigare idag. Det var ingen hit. Smakade väl som den gör på pinne, ingen skillnad vad jag kan komma ihåg. Men jag blev påmind om att jag inte gillar lakrits puck. Älskar lakrits i övrigt men med vaniljglass blir det helt fel. Jag är inte så förtjust i vanilj. Choklad glass är min melodi.

Att dra ner på sötsakerna efter påskhelgen går väl si sådär. Ska jag vara ärlig så går det käpp rätt åt helvete! Jag äter mer sötsaker än vanligt. Jag har alltid någonting i käften, är konstant sugen på någonting och framför allt sötsaker. Tidigare har jag ju varit sugen på frukt och grönsaker och riktig hemlagad mat. Vad hände?

I fredags köpte vi hem en burk med mini delicato bollar (choklad bollar). Det var Viktor som ville ha dem och jag sa att "jag vill inte ha, ska dra ner på sötsakerna. men köp du och ät". Det finns en boll kvar. Vem tror ni det är som har mölat i sig nästan alla? Jo jag. Jag som inte skulle ha!

Fan, jag kommer att bli ännu fetare, fulare och bittrare! Skärpning fröken Prim! Den där stackars lilla choklad bollen ser så ensam ut. Lika bra att den får sällskap av de andra. De som ligger i min mage...


Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Hehe håller med.. skulle också dra ner på sötsakerna efter påsk.. men har hållit ungefär samma tempo... fyy mej! Att det ska vara så svårt! :P

2012-04-23 @ 21:38:24
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Coquina

Själv gillar jag lakrits puck men överdraget mer än själva glassen! Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

2012-04-23 @ 22:51:24
URL: http://coquina.blogg.se/
Postat av: Jossie

Du är verkligen inte fet och ful. Kram på dig :)

2012-04-24 @ 09:29:26
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Tora & Viggo

hahaha du får ditt B tids nog ;)

2012-04-24 @ 10:59:59
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kanske borde försöka hålla dig ifrån frukt då frukt är sött å triggar sockersug.

2012-04-27 @ 08:09:03

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0