Smoothie, mon amie.

Helgen blev visst bloggfri. I lördags hade vi besök hemifrån Storvik så det fanns ingen tid till att sitta vid datorn. Igår hade vi en "bara-vara-och-göra-det-vi-vill" dag. Vi uträttade några ärenden i Gränby köpis men sen så var vi bara hemma.

Igår kväll gjorde jag jordgubbs smoothies och det uppskattades mycket av Viggo. Till frukost imorse blev det såklart smoothies och smörgås, succé!





Jag gjorde smoothien på vanilj yoghurt, färska jordgubbar och en banan.
Min smoothie drack jag ur våra fina muggar "Mon Amie" från Rörstrand. Viggo fick till en början dricka ur muggen ni ser på bilden (kommer från Bambino). Sugröret är så kort att det blir svårt att dricka ur den, ska det verkligen vara så eller är det fel på just våran mugg?

Jag är på jakt efter någon liknande sugrörsmugg. Någon som kan tipsa om en bra variant? Kanske Tupperware har?

Kommentarer
Postat av: frida

Mm gottit :) Här brukar vi oxå göra smoothies, uppskattas både av mej å Noel :)



Är oxå ute efter en sån där bra mugg.. hojta till ifall du hittar nån bra :p

2012-04-23 @ 18:48:15
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Viola

Tupperware har superbra! Men och utan handtag. Men lock och sen sätter man i ett vanligt sugrör. De lägger inte. Så man kan skaka och vända upponer. Men de läcker inte ut nått. SuPER. finns i massa olika färger.

2012-05-05 @ 22:21:14
Postat av: Viola

assåå skrev från min mobil.. :P



Med och utan handtag. Med lock. De läcker inte. ;)

2012-05-08 @ 09:39:55

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0