Tack!

Vill börja med att tacka för alla fina gratulationer, både här i bloggen men framför allt på Facebook! Nu håller vi tummarna för att graviditeten ska gå bra.

Idag har jag en typisk "gravid dag". Jag mår alltså illa och är extremt trött. Det blir inte många knop här hemma idag men det är bara att lyssna på kroppen och gilla läget. Stressar jag, eller slarvar med mitt små ätande, så mår jag genast pyton! Och apropå att äta, det är inte det lättaste numera - vissa dagar blir jag äcklad av det allra mesta och får helt enkelt testa mig fram vad som är okej och inte.

Nu ska jag i alla fall göra ett ryck. Jag och Viggo ska ner till Ica. Hatar dagar (årstider) som dessa, man lär pylta på både sig själv och ungen massvis med kläder för att inte frysa ihjäl. Och att klä på sig tillhör ju inte Viggos favorit syssla...




Idag har vi lekt mycket på golvet, allt för att jag ska slippa bära i onödan. Maracas äggen är populära just nu liksom gosedjur. Viggo kramar och pussar gärna sina mjuka vänner.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Teo är också inne i en period där han är väldigt mycket för godedjur. Alt som är mjukt är underbart. :)



Kram

2012-01-30 @ 18:50:52
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Så rolig nyhet! <3 :) Är graviditeten lik elr olik Viggos? :) Kram

2012-01-30 @ 19:47:35
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Ja jag vet..! Jag blir galen får inte bort det :( Vet du hur man gör? Har testat att ändra texttyp och så.. men hjälper inte :(



Usch börjar du redan få ont i fogarna :( Det var det värsta med graviditeten (förrutom förlossningen då)...Ska du kolla könet sen? :) Kram

2012-01-30 @ 21:57:55
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: ENDENISE

sv: åh vad jobbigt. Kan du inte be någon börja prenumerera på den tidningen då :D?

2012-01-30 @ 22:01:00
URL: http://endenise.se
Postat av: ENDENISE

sV: ååh så trist! Hoppas att du hittar en ersättare :)

2012-01-30 @ 22:21:36
URL: http://endenise.se
Postat av: Caroline

Sv: Vilken klurig men rolig fråga. När jag tänker efter så har vi de senaste åren köpt de flesta möblerna på just Ikea. Innan vi fick barn hade vi inte en enda därifrån, har inte lika stor budget numera, hihi. När det gäller småprylar så blir det ofta ett saligt ihopplock med nytt, loppisfyndat och ärvt. Jag gillar små bitar från alla möjliga olika stilar så det blir lite spretigt men det blir jag. Jag har svårt att nämna någon speciell butik jag brukar handla i, jag letar på väldigt olika ställen beroende på vad jag är ute efter. Jag är sån att jag går in i alla butiker oavsett om de ser ut att vara i min smak eller inte, ibland hittar jag något som skriker mitt namn. För smågrejer gillar jag Herta, Trolltyg och Granit här i stan tex. Bland möbler så är det de jag hittat eller fått begagnade som jag gillar allra mest, de som har en historia eller som jag letat efter länge innan jag hittade den rätta. Ikea möblerna känns mer utbytbara. Loppis eller blocket kommer jag hänga på i vår när jag ska hitta ett skriv/pysselbord. Herregud vad luddigt det blev känner jag. Du får fråga igen om du vill ha ett mindre morgontrött svar. ;)



Kram

2012-01-31 @ 08:59:22
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Milla

Min lilla M har inget emot att bli påklädd men ibland är dte kinkigt. Då brukar jag göra det till en lek, där det gäller att se till att tummen kommer fram ur ärmen, och att man ska se efter så att den verkligen är framme. Ett tips, för nu är han så stor så han förstår sånt och det kan ju bli kul. Eller inte, haha. Barn är ju olika. Min M visar alltid upp tummen så stolt, titta här är den.

2012-01-31 @ 14:32:01

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0