Mollipect.

Sjukdomarna håller sig kvar här hemma. Jag som knaprar Kåvepenin är väl den som är piggast av oss, men jag är ännu inte frisk. Både Viktor och Viggo har en hemsk hosta som vägrar ge med sig. Viggo har svårt att sova pga hostan och blir istället kinkig. Behöver jag ens säga att jag är less på alla sjukdomar?

Igår fick Viggo Mollipect utskrivet men det kräks han upp ganska snabbt. Det var faktiskt likadant i Thailand, då fick han Bisolvon utskrivet och de kräktes han av. Läser man om biverkningarna så är det mindre vanligt att man kräks av Mollipect, men det är alltså ingen konstigt om man gör det. Det känns ju inget vidare att ge honom det när man vet att han kommer att kräkas... Är det inte det ena så är det det andra!

Just nu ligger lilleman och sover, mätt i magen efter en pannkaks lunch. Idag stekte jag banan pannkakor och det fick tummen upp av Viggo! Jag tycker det är toppen att göra pannkakor med frukt i, speciellt banan - det mättar bättre och man behöver inte ha sylt eller socker till. Hur föredrar du att äta dina pannkakor?

Jag hör i babyvakten hur Viggo hostar, han verkar inte sova riktigt. Jag ska väl passa på att göra någon nytta innan den lille terroristen kliver upp igen.



Kommentarer
Postat av: anna

låter gott kan du skriva receptet?

2012-01-04 @ 14:38:55
Postat av: Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Sååå söt :)

2012-01-04 @ 15:18:56
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: Isa

Får mig att minnas tiden i Asien. Åt ihjäl mig på bananpankaka. Hur gör du dina?

2012-01-04 @ 18:58:10
Postat av: Sandra

Receptet tack :)

2012-01-04 @ 18:59:24
Postat av: ENDENISE

Krya på ♥

2012-01-04 @ 19:19:38
URL: http://endenise.se
Postat av: Elin - Mamma till My ♥

Stackars er.

Krya på er!

2012-01-04 @ 20:10:54
URL: http://mysansfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0