Vad säger han?

Viggo snackar på, på sitt eget vis, hela dagarna. Det låter nästan som thailändska och jag blir så full i skratt! Han försöker ofta att härmas och det med blandade resultat - ibland lyckas han klockrent och ibland blir det mindre rätt. Men man hör på stavelserna att han verkligen försöker. "Denzo" = katten Kenzo.

Han har också läten som han upprepar dagligen, tusen gånger om. "Pocka bää" och "gakaa/kakaa" har han sagt i över en veckas tid och jag undrar vad han menar med det? Jag försöker lista ut det men har ännu inte lyckas.


Munnen går i ett på honom. Här drog en lång historia för mig medan han utforskade kökslådan med mjöl, socker, tacokrydda och annat skoj.

 

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja de är inte klokt! :)

Samtidigt som man längtar tills de blir större och lär sig nya saker så saknar man när dom är små.

2012-01-12 @ 20:41:06
URL: http://thyran.blogg.se/
Postat av: Tora & Viggo

Sötnosen!

Här är det samma sak, vi fattar nada av Viggolajnen diskussioner. Men många ljud är det. Här tror vi på Arabiska. ;)



kram

2012-01-12 @ 20:50:28
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0