Tavlor.

Jag har länge tänkt att göra en tavelvägg med svarta ramar och svart-vita motiv. Jag har letat motiv men det är svårt att hitta något som faller mig i smaken. Litografi verkar vara det som jag ska hålla ögonen efter. Några tavlor har jag till min tavelvägg men det är bara en tavla som jag verkligen gillar. Har två tavlor till som jag också tycker jätte mycket om men de ska inte tillhöra tavelväggen.



Just nu är det en salig blanding - en dalahäst, betongljuslyktor från Granit, 4d ultraljudsbild på Viggo, Viggos handavtryck, ett reklamblad från en reggaebar i Thailand, vykort med text från Designtorget och några blandade äldre tavlor.

Tavlan med negressflickan är min favorit, jag älskar den tavlan! Övriga tavlor känns inte helt okej men får hänga med tills jag hittar bättre ersättare.

Tanken var att hänga tavlorna direkt på väggen, lite huller om buller, men väggmaterialet satte stopp för mina planer. Väggen skulle se ut som schweizerost den dagen vi flyttar. Istället blev det tavellister och det blev bättre än jag trott.

Nu ska vi försöka fynda fina och passande tavlor att pryda väggen med.


Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Så fint du har det! :)

2012-03-19 @ 13:56:43
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Mia

Jätte fint!

Har samma smak som dig ;)

Men man kan ju fixa till hålen efter sig, lite spakel och ny tapet brukar göra susen.

2012-03-20 @ 14:12:57

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0