Tjuvtitt.

I eftermiddags var jag på ett ultraljud, tjuvtittade på lillasyster. Ultraljudet gjordes av två barnmorskestudenter i syfte att de helt enkelt ska lära sig att utföra en ultraljudsundersökning. Det var roligt och mysigt att få se lilltjejen som även detta ultraljud gärna visade upp sig. Jag hade hoppats på att få med mig några fina bilder hem men det var tyvärr att hoppas på för mycket - två kassa bilder på lilltjejens fotsulor var det jag "stolt" fick visa upp för Viktor som tyvärr inte kunde närvara på ultraljudet. Men jag fick i alla fall en blomstercheck på 200 kronor så det får väl vara okej ändå.

Efter ultraljudet kändes det jätte bra, lilltjejen verkar må prima och vi alla längtar så efter henne! Men den känslan fick sig en törn tidigare ikväll... jag råkade se början av "Kalla fakta" men var tvungen att gå ifrån tv:n ganska omgående. Orkar inte gå in på vad det handlade om men jag kan ju säga att min oro och rädsla inför förlossningen och tiden på bb är extrem just nu. Jag har svårt att lita på andra människor och tilliten till svenska sjukvården = noll. Tänk att sjukvårdens misstag kan kosta dig, eller som i det här fallet, ditt barns liv. Hemska hemska tanke!



Jag är så glad att allting gått så bra med Viggo och hoppas innerligt att det kommer att gå lika bra med lillasysters ankomst och tiden därefter.

Kommentarer
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Vilken bra grej, de får öva sig på dig och du får se lillasyster en gång till. Underbart! :)

2012-03-29 @ 13:57:32
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Åh så söt som suttar på tummen :)

2012-03-29 @ 15:48:32
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Tora & Viggo

Åh, jag tittade på Kalla Fakta. Grät och skrek på samma gång. Hur fan kan det hända i Sverige?!



Kram till er!

2012-03-29 @ 20:31:00
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0