Nyfiken grabb.

Dagen kunde nog inte ha börjat bättre för Viggo. När vi vaknade imorse så rullade det in både grävare och andra stora fordon utanför köksfönstret. Vägen utanför ska äntligen asfalteras. Jag fick förresten en mildare utskällning av en grävmaskinist häromdagen. Jag säger traktor om alla större fordon, det spelar ingen roll om det är en grävare eller lastbil. Det här är tydligen inte okej enligt grävmaskinisten - det är stor skillnad på en grävare och traktor. Ja jo det vet ju jag också men det blir bara så att jag säger "traktor". Ska försöka bättra mig...

Viggo satt länge och tittade ut genom fönstret, nyfiken och väldigt nöjd. Jag kunde i lugn och ro duka fram en riktig brak brukost - nygräddade baguetter och havregrynsgröt samt ett fruktfat. Åt förstås för mycket men nu står jag mig nog fram till lunch i alla fall.

Jag och Viggo kommer att flänga omkring väldigt mycket i veckan. Vi har nämligen fullt upp med huset och vi har fått äran att inhandla massvis med saker. Idag ska vi till bland annat Ikea. Har ni förresten sett deras nya PS kollektion? Jag har såklart spanat in den och hittade några go´bitar. En av dem följer nog med hem idag, om den finns kvar vill säga.



Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Åh perfekt att de kom så du hann göra en sån god frukost ;)

Var inne o kollade på ikeas hemsida.. men PS kolloktionen är väl inte riktigt min stil :) Men lite fint fanns det ju :) Kram

2012-05-07 @ 11:12:12
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Elin - Mamma till My

Vilken lycka för lillgrabben! :)

2012-05-07 @ 20:00:26
URL: http://mysansfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0