En Återkommande Dröm. . .


Jag har i några månader haft en återkommande dröm.
Samtidigt som att den känns jobbig och ledsam så känns det som att det finns nån form av budskap i drömmen (?) . När jag vaknar vet jag inte om jag drömt eller om det är verklighet. Jag känner mej rofylld och lycklig av känslan.
Vad kan drömmen betyda?

Jag drömmer att jag blir gravid och lämnad ensam.
Föder barnet som visar sej ha Downsyndrom. Till en början är det riktigt ledsamt och jobbigt,
jag funderar på att överge barnet då jag är rädd för att jag inte klarar av att ge barnet va det behöver för att må bra. Jag packar en väska och ska ge mej av,
vill ta farväl av det lilla barnet så jag går inte till sängen där han ligger.
När jag ser hans ögon så brister allt och jag inser vilken idiot jag är!
Lyfter upp barnet och håller honom i famn i flera timmar. Efter det kommer vändingen.
Jag ger mej tusan på att jag ska klara det, jag ska ge mitt barn ett tryggt och kärleksfullt hem. Åren går och jag mår bättre än någonsin!
Min son ger mej så mycket kärlek och skratt, jag skulle inte kunna tänka mej ett liv utan honom. Jag kan känna känslorna så starkt i drömmen - jag gråter och jag skrattar,
jag känner mej behövd och älskad. Till en början är drömmen sorglig men slutar lyckligt.
Jag vill inte vakna då känslan av drömmen får mej att må bra.

Så, va kan denna dröm betyda?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0