Jobb, Thai Massage Och Borderline. . .

Dagarna känns så otroligt långa när man kliver upp före 3 och lägger sej vid 23!
Idag har jag och Viktor unnat oss thai massage. Fy tusan så ont det gjorde!
Det kändes som om att vi var i Thailand - dofterna, musiken och engelsktalande thai kvinnor. Känner mej mörbultad men spänningarna som jag har i nacken börjar nu lätta.

Har även varit på ett läkarbesök som jag var påväg att dissa i sista sekunden. Jag är glad att jag inte gjorde det! Vilken underbar läkare jag fick träffa!
Han lyssnade, engagerade sej och kom med goda råd, lovade mej att jag ska få en bra behandling utan 1000 sortes mediciner. Dessvärre så ska han sluta jobba i Uppsala i september. Det är så typiskt, när jag väl träffat en läkare som jag känner förtroende för. Jag grät en skvätt...
Har länge gått i Sandviken på olika läkarbesök och terapiformer men det har liksom aldrig gett mej nånting mer än irritation och 1000 olika recept på mediciner. För drygt ett år sen startades en utredning om ADHD, men neeej,
den utredningen hann aldrig slutföras innan jag flyttade till Uppsala.
Idag fick jag raka ärliga svar, jag har ADHD och bordeline.
Nu känns det lättare att ta tag i några av mina problem, nu vet jag ju orsaken till en del av mitt mående och min personlighet och jag har blivit lovad att det ska ske en riktig utredning och jag ska inte bli isidosatt eller nonchalerad. Läkaren propsade på att jag måste göra en anmälan mot Sandviken angående mitt ärende. Och ja, det ska jag göra!

Jag ska försöka undvika mediciner in i det sista, jag vill inte bli en vandrande piller burk. Någon form av medicin (inte bestämt vilken än)
måste jag äta för att stabiliseras.
Det känns okej, en medicin sort - inte 5 sorter som läkaren i
Sandviken ordinerade mej.
Just nu sitter jag och googlar på olika terapi behandlingar.
Tror inte att det är bra för mej att älta det som hänt, jag behöver jobba med mej själv för att orka med vardagen och framtiden.
Läkaren konstaterade även att jag lider även av social fobi, panikångest, tvångstankar och utmattning men det är knappast några nyheter för mej.
Min hjärna spelar mej ett spratt, jag har blivit barn på nytt.
Jag har nog aldrig riktigt varit barn känslomässigt.
Det kommer efter i vuxen ålder och nu har jag drabbats. Han ordinerade mej en medicin (som jag ska börja äta senare i höst) och kärlek, massor med kärlek och kramar. Inte bara kärleken till Viktor utan även till vänner och familj.
Jag måste börja bygga upp mina relationer till folk som betyder och som får mej att må bra.
En annan grej som jag ska testa är elchocksbehandling. Hellre det än medicin! Har läst mycket om det och den fakta jag har fått fram verkar relativt lovande.
Jag är helt klart överväldigad efter mitt möte med doktorn! Nu lär jag göra ett ordentligt ryck och kliva ur den onda cirkeln som jag så länge har vandrat i.
Carpe diem. Amor vincit omnia.

Imorgon ska jag till ännu en läkare men då om magen.
Antagligen är det magkatarr som spökar igen.
Efter läkarbesöket är det jobba som gäller, slutar 23.00.
Viktor han sover sen en timme tillbaka. Det är tyst och tråkigt här hemma nu.
Jag fick en bok av läkaren som han själv har skrivit så jag ska nog borsta gaddarna och krypa ner i sängen och läsa, locka på John Blund.

Är det någon av Er läsare som har diagnosen ADHD och/eller borderline?












JAG LÄNGTAR TILLBAKA TILL VÄRMEN, LUKTERNA, MILJÖN, MATEN OCH VÅRA MYSIGA STUNDER! JAG VILL ÅKA PÅ ÄNNU EN LÅNGRESA, TILL AFRIKA ELLER SYDAMERIKA. BJUDER DU ÄLSKLING? ;)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag fick diagnosen emotionell instabil personlighetsstörning som borderline numera heter och för mig så hade det varit förjävligt att inse att jag har ett problem. Jag har gått i en behandling som heter DBT i snart 2 år och den har hjälpt mig att finna vägar ut ur all ångest när den är som värst. Borderline är inget som försvinner på en månad eller med en massa mediciner utan man måste självläka med hjälp av personer som vet hur man kan läka..Ajfan det här låter som värsta hokuspokus men jag tror att med hjälp av viss psykvård funkar det. Jag hoppas att allting löser sig.

/

2008-07-29 @ 15:09:17

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0