Tillbaka I Träsket. . .

...för dom arbetslösa.
Gå på obligatoriska "söka jobb kurser", krångla med a-kassan, bli tvingad till att söka vissa jobb och helt enkelt känna sej värdelös! Tack, sparka på oss som redan ligger!
Så känns arbetsförmedlningen för mej. Inte till nån nytta alls. Bortkastad tid.
Jag vet vad jag behöver för att kunna få ett jobb, en utbildning på 20 veckor, starta eget kurs eller en kurs i engelska, kan dom ge mej det?
"Nej, det finns inga resurser för dej! Vi prioriterar långtids sjukskrivna och nya invandrare."  Jaha ja, kul.. jag som är ung och har hela jävla arbetslivet framför mej då?! Är inte jag viktig?! Ännu ett ämne som gör mej upprörd. Invandrare.
Suck, bara tanken på att vara i arbetsförmedlingens klor gör att mitt hjärta bultar hårdare, jag blir uppstressad, arg och ledsen. Men men.. de är väl bara att gilla läget.
Jag ska göra allt för att slippa ha med dom att göra. Jag tar vilket skit jobb som helst!

Det blev inget jobb på Ikea för min del.
Mitt "lilla problem" med nacken och axlarna gjorde att dom inte vill anställa mej och visst, det kan jag förstå. Det kanske var lika bra det, jag vela ju egentligen, innerst inne, inte jobba på Ikea längre. Jag vill ju börja plugga! Men så länge jag har ett jobb så tar jag mej inte för att plugga. Det kanske finns en mening med allt ändå? Det kanske är meningen att jag ska börja plugga och satsa på att må bra, göra nånting vettigt med mitt liv?
Idag är en sån dag då jag är arg på allt som rör samhället, arg på mej själv och arg för att jag inte har tagit tag i saker och ting tidigare. Skit sur på våran granne som prompt skulle borra kl 07.50 imorse, han är inte klar än. Idiot!

Har nyss tagit mej en svalkande dusch och tänkt på vad jag verkligen skulle vilja jobba med. Den frågan är inte lätt, det finns massor jag vill göra! Det pendlar ju från dag till dag, ena dagen vill jag starta eget kafé, andra dagen vill jag bli florist/inredare.
Den tredje dagen vill jag jobba med djur.
Ibland känner jag att jag vill jobba med ungdomar som halkat snett i livet, ibland vill jag bli en spännig ordningsvakt, haha. Till och börja med så måste jag läsa på Komvux,
annars kommer jag ingenstans.

Ska klä på mej och fixa kaluffsen. Har hittat ett jobb som jag tänkte prova att söka.
Måste kila bort till bibblan och skriva ut mitt CV och sen försöka hitta till det där kafét. Chansen att få jobbet känns rätt liten men jag måste ju försöka.
Jag längtar tills Viktor kommer hem, jag vill ut på promenad trots mina såriga, svällda fötter. Jag älskar att få strosa omkring, hand i hand med Viktor. Jag är så glad att jag har honom, han är förstående och ställer inga större krav.
En riktig själsfrände och vapendragare, det är vad han är! ♥

Suget efter pizza är enormt och jag tänker inte kämpa emot. Idag blir de pizza!


Det kanske finns en mening med allt ändå?






image298



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0