Hur mycket kan man kräva av sin partner?

Är det för mycket begärt att ens partner, sen tre år tillbaka,
ska ha någorlunda koll på vad man gillar och inte gillar?

Till exempel äpplen, alla äppelsorter smakar olika, jag gillar inte vissa äppelsorter.
Har försökt i tre års tid att få min partner att förstå och memorera det men jag tror det är hopplöst! Blir lika besviken varje gång jag ber honom att köpa hem äpplen, 
oftast så kommer han hem med fel sort
(om jag inte skrivit upp på en lapp vilka sorter jag tycker om) .

Varför är det så?
Är det för att dom är ointresserade av vilka äppelsorter man gillar,
"same shit, different name",  eller är det helt enkelt så killar är?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0