Flytt hem till 0290 området?

En tanke har förföljt mig under dagen och jag vet inte vad jag ska tycka och tro om den tanken. "Flytta hem, hem till 0290 området" .
Det var Viktor som tog upp ämnet idag och sen dess kan jag inte sluta fundera på det.

Det finns ju en, eller egentligen flera anledningar till att jag flyttade därifrån.
Men Storvik med omnejd kommer alltid att vara mina rötter, där finns hela min uppväxt. Minnen, både bra och dåliga.

Vad har jag då att flytta "hem" till?
Familjen såklart men mer än så vet jag ärligt talat inte om det är.

Och vad har jag då i Uppsala?
Vi har ju vårat hus och jobb i mängder om man så vill, men är det allt här i livet?

Jag trivs inte riktigt i varken Storvik med omnejd eller här i Uppsala.
Är jag i Uppsala kan jag ibland längta till Storvik och tvärtom.

Jag ska försöka slå bort den tanken och bara leva i nuet,
jag tror att ett sådant beslut växer fram med tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0