Vårat kärleksbarn är påväg!

Nu har vi släppt bomben, nu vet dom allra flesta om våran "hemlighet".
Om allting går som det ska blir vi föräldrar i januari ♥ Beräknad födsel är 2011-01-21. Längtar och hoppas så innerligt att det ska gå bra den här gången!

Vi har valt att berätta ganska tidigt eftersom att jag har mått fruktansvärt dåligt. Har varit mestadels sängliggandes och har inte fått behålla varken vätska eller mat. Förra veckan var det snack om att jag skulle bli inlagd om jag inte vart bättre. Som tur var så vart jag bättre och det senaste fem dagarna har jag mått mycket bättre än jag tidigare gjort. Mår fortfarande illa och har svårt att äta men är piggare i övrigt. Det enda jag klarar av att äta är aprikoskräm, potatis i olika varianter och frukt & grönsaker. Jag som alltid älskat kött klarar verkligen inte av det numera!

Igår var vi på inskrivning hos barnmorskan.
Det har hitills varit svårt att vara glad och kunna tagit till sig graviditeten med tanke på den otur vi har haft tidigare. Men igår kändes det lite bättre, vi är ett steg närmare nu än vi tidigare varit. Vi fick även tid för ultraljudet som sker i vecka 18. I mitten på augusti är det dags för det. Längtar så!

Eftersom att jag tidigare har haft ett utomkveds så har jag redan varit på ett ultraljud för att se att det inte fastnat igen. Ultraljudet gjordes i vecka 6. Redan då kunde vi se ett litet hjärta ticka, helt otroligt!
Lillpyret var då endast 6.6 mm "stort" :



På fredag går jag in i vecka 10 och då kallas pyret inte längre för embryo utan då är det ett foster på cirka 3 - 4 cm. Det är så facinerande, jag älskar att läsa om pyrets utveckling!

Vi har en häftig och händelserik tid framför oss.

Kommentarer
Postat av: Marita

Kul. Hoppas allt går bra och att du får må lite bättre och njuta av din graviditet.

Kram

2010-06-22 @ 20:29:39

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0