Det luktar bebis i min näsa.

Mina lungor känns pyttesmå. Det är jobbigt att andas och jag blir lätt anfådd. Magen har börjat vara i vägen - jag kan inte sätta på mig skorna lika lätt som förr, att plocka ur diskmaskinen går inte lika smidigt längre och att kliva upp ur soffan är en utmaning. Varm som en kamin och konstant kissnödig. Jag blir trött av minsta lilla ansträngning, tar jag för snabba steg så får jag sammandragningar... trots allt detta är det undebart att vara gravid när man vet vad som komma skall.

Att få spendera några timmar med lilla Rebecca var mysigt men även lite läskigt och skrämmande. Jag är inte alls van med bebisar och småbarn, har svårt att slappna av och veta hur jag ska bete mig. Tankarna på att bli en bra mamma har fått snurr igen. Dålig självkänsla, lite kunskap och erfarenhet samt rädslan att misslyckas gör mig osäker på om jag kommer att lyckas bli en bra mamma.

Jag är helt slut efter dagens bravader så nu ska jag lägga mig, tro det eller ej! Natti natti.

Kommentarer
Postat av: Elin i Umeå

oroa dig inte, så där känner alla! du kommer att bli en jättebra mamma! :) kram!

2010-11-04 @ 22:45:08
Postat av: Sandra

Allt kommer gå jätte bra och som alla säger, man vet när man väl har sitt eget barn och funderar man över något så får man fråga, det är aldrig fel. Och så har du Tant Sandra och Tant Mervi om du vill och behöver! Ä**** (haha) kommer klara sig så fint med dig som mamma <3

2010-11-04 @ 22:46:58
Postat av: Johanna

Vad är det för namn ni funderar på att döpa bebisen till? Såg en annan kommentar där någon skrivit Ä**** och jag får inte ihop det till ett namn!

2010-11-05 @ 09:44:48
Postat av: Mervi

Gumman de kommer gå så bra! Du kommer bli en supermamma!! Som Sandra sa vi finns här! Kram

2010-11-05 @ 14:22:34

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0