Pyret ligger med huvudet neråt.

Idag har vi varit på rutinkontroll hos barnmorskan.
Jag lär då säga att vi har tur som fått en sån bra och gullig person, jag är helnöjd!

Hjärtljudet är detsamma som sist, mellan 146 - 149. Magen mätte 26 centimeter vilket innebär att jag vuxit en centimeter på två veckor. Sist så låg jag över det normala men inom kurvan, idag sänktes det till precis ovanför normal. Det märks att jag har problem med magen och inte får behålla någon näring, det räcker precis till bebisen. Men så länge han får det han behöver så är jag nöjd (jag ska inte sticka under stolen med att det är skönt att slippa en massa gravidkilon också!) .

Dessvärre så är jag ju konstant trött och orkeslös, en av anledningarna till att jag numera är sjukskriven. Har kämpat hela sommaren och hösten med att försöka få bukt på mitt dåliga blodvärde och så gott som tomma järndepåer men lyckas inte så på tisdag ska jag få järn intravenöst, det vill säga i vätskeform rakt in i blodbanan med spruta. Dyrt men väldigt effektivt!

Vi fick även kallelsen till föräldrar gruppen. Det ska bli jätte roligt! Vi är tydligen en stor grupp och jag är yngst. Den första decembet startar den, spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0