Det här med namn...

... ja inte är det lätt att namnge en bebis. Flicknamn finns det huuur många fina som helst, för många! Pojknamn är det däremot värre med. Jag kan på en hand räkna upp dom få pojknamn jag gillar. Namnen ska ju dessutom klinga bra ihop med resten av familjens namn (tycker jag) så får vi någongång i framtiden ännu en son blir det problematiskt!

Ni som följer min blogg vet ju att våran son heter Viggo - ett namn som varit självklart från allra första början. Visst, jag va lite inne på Lorentz också men lyckades inte övertyga Viktor. Lite creepy va det ju när Viggo föddes på dagen då Lorentz har namnsdag!

Caroline, Viktor och Viggo. Det låter väl bra?
Låter absolut bra men det är inte helt bekymmersfritt. Gossen kallas ofta för Viktor, namnen är för lika. Nyss hörde jag pappa Viktor kalla sin son Viggo för Viktor...

Kommentarer
Postat av: Mia BF 10 Mars 2011

Nä, det är verkligen inte lätt med namn alltså. Sen ska man ju inte bry sig om vad alla andra tycker, men det är jobbigt att hela tiden få kommentarer på vissa namn man tänkt.. så just nu känner vi att vi håller våra namn för oss själva innan vi verkligen bestämmer oss. :)



Åhåå.. jag kan tänka mig att man saknar magen emellanåt även om man får ha den lilla i famnen i stället! Men men.. förhoppningsvis får man uppleva det minst en gång till i alla fall! :)

2011-02-27 @ 19:27:39
URL: http://miapiafias.blogg.se/
Postat av: Jossie - Gravid i v. 41

Ja det låter bra med Viggo tycker jag, men funderar ni på att byta då det låter för lika? Kan du inte dela med dig lite av vilka tjejnamn du gillar? Har såå svårt för att komma på några fina nu. Tycker också att det finns många fina, men inte några som känns sådär perfekt (som andranamn) Hade varit kul och få veta vilka namn du gillar iaf :)

2011-02-28 @ 05:45:55
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Då skulle jag gett Viggo namnet Lorentz i mellannamn, fint ju :) Viggo Lorentz.



Jag säger Viggo till Melker och Melker till Viggo ibland ;) Så kommer det nog förbli resten av livet haha... Man blandar ihop dom!

2011-02-28 @ 10:08:33
URL: http://emmashjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0