Förvärkar, aj aj aj! Är det någonting på gång?

Vilken hemsk natt, har knappt kunnat sova någonting alls! Molvärken som kom och gick under gårdagen vart mycket kraftigare och tätare under sena kvällen samt ett kraftigt tryck nedåt. När den va som värst va det ungefär 10-15 minuter i mellan. Nu har jag fått en liten föraning om vad som väntas. Förmodligen va det där ingenting, en liten fis i rymden bara, men när det väl höll på så tyckte jag att det gjorde jätte ont och jag kräktes nästan av smärtan. Cirka 05.30 imorse klingade allting av och jag kunde sova några timmar.

Nu är det någorlunda lugnt igen. Lillen hickar och jag har en konstant ilande molvärk som ibland förstärks med en sammandragning. Vad tror ni, är det någonting på gång?

Läser man i olika forum så verkar det vara väldigt olika - en del föder inom ett dygn och andra kan känna den här värken i flera veckor innan bebisen kommer. Nåja, det är väl bara att avvakta, kan inte göra så mycket mer tyvärr. Jag säger som jag sa till min vän Sandra "Det får gärna sätta igång nu men gör det då 'på riktigt', inget halv dant tack. Allt eller inget!".

Kommentarer
Postat av: ♥ Elin - gravid v.38 ♥

Kan mycket väl vara på G! :-D Hoppas det!

2011-01-03 @ 11:22:52
URL: http://bebis2011.bloggplatsen.se
Postat av: Emma Viklund

OJ!! Spännande! :) Det kan mycket väl vara nånting på gång... Med Viggo hade jag förvärkar 3 dygn (blev lite sömn) innan han tittade ut... Är ju så olika för alla... Men låter ju nära för dig iaf <3 Iiiih! :)

2011-01-03 @ 11:43:12
URL: http://emmashjartan.blogg.se/
Postat av: Linda

åh spännande!!! jag vet inte, får för mig att 62 kunde Majken ha längst iaf, men det är vväl så olika!! passa på sidan jag beställde bodyn ifrån är det rea nu! :)

2011-01-03 @ 11:53:03
URL: http://metrobloggen.se/buslinda
Postat av: Anette

Även om jag tippade på att han ville ut först den 19e så hoppas jag att du inte behöver gå med molande värk fram tills dess <3 Håller med dig fullständigt: "allt eller inget". Ta hand om dig gumman, du är bäst!!!!

2011-01-03 @ 12:00:12
Postat av: Emelie - 17år & mamma till Elias 101101

Jag hade förvärkar i över två månader innan förlossningen :p Men så tog allt (från första riktiga värken till han var ute) bara 4 timmar också :P

2011-01-03 @ 12:42:37
URL: http://nilsonee.blogg.se/
Postat av: frida

Får hoppas de är något på G =) Massa värk vill man ju inte gå omkring me hur länge som helst!

2011-01-03 @ 19:24:53
URL: http://fritte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0