Incheckad på hotell Akademiska i bb sviten, med utsikt över slottet.

Hej kära vänner!

Några av er har uppmärksammat att jag inte uppdaterat på ett tag och funderar om pyret är född. Svaret är nej, tyvärr inte! Men jag är inlagd och kommer förmodligen att vara det fram tills jag är förlöst.

För att göra en lång historia kort - jag vart jätte dålig igår och misstanken om havandeskaps förgiftning va stor. Det finns vissa tecken som tyder på att jag har det men det verkar ändå bli uteslutet. Jag har nedsatt antal blodplättar och nu utreder läkarna varför. En igångsättning är på tapeten så att säga men än så länge avvaktar vi. Det bästa vore såklart om förlossningen får ske naturligt.

Vid en undersökning imorse visade det sig att livmodertappen är mjuk och jag va då öppen cirka två cm. Jag har gjort flera CTG kurvor som visar regelbundna förvärkar, den starkaste uppmättes till 75. Hoppas att värkarbetet tilltar och att bebisen vill komma ut till oss snart! Jag är less och vi längtar efter bebisen!

Nu mår jag bättre och det är nog mycket tack vare några påsar dropp och sömn. Om läget inte förvärras under natten så får jag permission imorgon. Hoppas så innerligt att jag får lämna avdelningen några timmar för jag blir knäpp av att bara ligga här och vänta! Min raring till sambo kom hit med datorn och fixade internet till mig tidigare ikväll. Guld värt, liksom han! 

Det börjar bli överfullt på både förlossningen och BB så jag ska strax bli flyttad till ett annat rum och dessutom få dela det med en annan oförlöst tjej. Om jag ändå kunde få ha ett eget rum... Solong!

Kommentarer
Postat av: Lena

Ja började fundera vart du höll hus. Du brukar ju uppdatera ofta. Tänker på dig och håller tummarna att det sättet igång.

2011-01-14 @ 23:33:10
Postat av: Angelica

Lycka till! Håller tummarna. Nu har du ju åtminstone öppnat dig och det är en bra bit på vägen :) Det kommer gå så bra!

2011-01-14 @ 23:48:38
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Sara

snart så kommer prinsen <3 =)Säg till om de är nåt vi kan göra=) ta hand om elsa eller nåt=)vad som helst =)Kramar

2011-01-15 @ 00:18:33
Postat av: frida

Hoppas du mår bättre och att bebis snart vill titta ut =)

Verkar ju bara grejer på gång iaf :)

Håller tummarna för er å hoppas allt går bra :)

Lycka till :D

2011-01-15 @ 00:31:24
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: elin

håller tummarna för att allt går som det ska!

2011-01-15 @ 01:54:09
Postat av: Jossie - Gravid i v. 35

Hoppas förlossningen sätter igång av sig självt, men gör den inte det så tror jag att det kommer gå super ändå. Stor kram!

2011-01-15 @ 05:25:49
URL: http://jsantinelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0