Fröken med fräknar lättar sitt hjärta.



Nämen se där, en bild på mig! Vanligtvis ser man bara min nacke på bilderna nu för tiden. Observera den lilla tofsen jag lyckades få till igår. Ni som följer mig här i bloggen vet ju vilket tjat det varit om mitt hår, hur mycket jag ångrar att jag klippte av mig håret och färgade det mörkt. Men nu börjar det ordna upp sig! :)

När jag såg den här bilden så slog det mig att jag har blivit en mjukis. Den hårda fasaden syns inte lika tydligt längre. Att jag numera ser jävligt sliten ut är en annan historia! Sen Viggo låg i magen har jag utvecklats och har ett annat tänkande än innan jag blev gravid.

Livet (och humöret) har på sätt och vis blivit lättare men samtidigt utsätts man som nybliven första gångs mamma för enorm stress, press, oro, ångest och ja gud vet allt! Eller så känner jag i alla fall men jag är expert på att sätta ribban för högt så att säga, höga krav på sig själv och prestations ångest är min vardag. Att dessutom behöva dras med äckel borderline och ADHD gör inte saken lättare. Men jag kämpar på! Renoveringen av huset har också varit jävligt påfrestande för både mig och Viktor, det ska jag inte sticka under stolen med. 

Det är lättare och oerhört mycket mer motivarande att kämpa nu när vi har lill V. Jag vill vara en bra mamma och en bra sambo också givetvis. Livet behöver inte vara tip top, tjo och stim, hej och hå, rajtan tajtan jämt. Både jag och Viktor måste lära oss att varva ner och njuta av det som finns här och nu. Jag älskar er mina två V:n, tillsammans är vi oslagbara!

Tanken va att bjuda er på en bild av mig men ni fick dessutom en halv novell!


Kommentarer
Postat av: Malin & Prinsessan

Tyckte det var jättebra och lagom mycket läsning. Kämpa på, ni gör det jättebra!!



Och vad snäll du är som tänker på din syster med tävlingen ;)



Kramar!

2011-03-31 @ 19:26:20
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0